1/29/12

Ajatuksia

Meillä oli koulussa puhumussa joku ihminen joka tekee nuorten kanssa töitä, käy just kouluissa puhumassa nuorille. Musta tuntu et se ymmärtää nuoria. Se tajuu meijän juttuja. Se ei oo mikään äiti joka vaa huutaa, ja sanoo et kaike teit taas väärin. Kerraha sitä vaa ollaa nuorii, right ? Must tuntu et se tajus et nuorena tulee tehtyy virheitä, halutaa koikeilla kaikkea ym. Must oli tosi kiva et päästiin kuunteleen sitä :-) Sen puheet ja jutut herätti mus paljon ajatuksii, ja siks halusinkin kirjottaa tänne nyt tällässeen ehkä vähän syvällisemmän tekstin. 
Se sai mut ymmärtää, et vaiks välil tuntuis kuinka paskalta, ni joillakin on oikeesti vielä paljon paljon enemmän ja pahempia ongelmia. Mun pitäs olla onnellinen. Mulla on ihania ystäviä ympärillä, kiva perhe, äiti ja isäkin vielä yhessä yms. Toisilla taas vanhemmat on eronnu, toisilla ehkä vanhempi kuollu, joillaki taas vanhemmat ei välitä lapsesta lainkaan. Onneks, oikeesti onneks mulla ei oo tollassia vanhempia. Ja joillakin esim. se että omat vanhemmat haukkuu sua. Se on varmaan aika rankkaa.
Se sai mut ymmärtää et kuinka pahasti oon sanonu joillekkin riidellessä, tai muutekin. Se pisti mut aattelemaan, et noi sanat saatto ehkä loukata tota ihmistä.. sitä saatto ehkä sattuu tonne sisälle. Kumpa voisin vaa peruu kaikki pahat sanat mitään oon mun hyvillekkin ystäville joskus suutuksissani sanonu. 
Se sai mut ymmärtää et kuinka pahasti mulle on sanottu. Mut mä oon kestäny sen. Mun ihanien ystävien avulla. Pystyin samaistuu sen puheisiin, kun se puhu koulukiusaamisesta. 
Se sai mut ymmärtää että mitä hienoa ois juoda joka viikonloppu ittensä känniin ja poltella jossain kulman takana tupakkaa ? Sillä pilaa vaan elämäs. Et sä sillo oo mikään cool. Tai nojoo, onha se aika coolia pilata elämänsä. " - Kovat tyypit polttaa - Mitä kovaa on maksaa joka päivä 5 e elämänsä pilaamiseen ? " Mä voin nauraa sitten paskasesti kun mulla on hyvä ammatti ja ne ryyppääjät makaa siellä ojanpohjalla pullo kädessä :-) Oke ei se ehkä ihan noin mee, mutta kumminkin. Tulee hölmöiltyä vähemmän kun ei juo. 
Mä niin toivosin että pääsisin viellä juttelee kysyisen henkilön kanssa joskus ! :-) Muttajoo, eipä mulla muuta, oli vaan kiva tulla tänne avautuun ja kirjottaan. Toivottavasti edes joku jaksoi lukea tän tylsistyttävän tekstin.

♥ aino

No comments:

Post a Comment

Black Heart