12/6/11

Think, think ...

Mä oon aatellu tänään aika paljon kaikkee vähän sellasta syvällisempää. Mitä mä aijon tehdä peruskoulun jälkeen ? Meen lukioon, siitä oon varma, mut entä sitten ? Mitä mä haluan lähteä opiskelemaan ? Mä tiiän, ettei mun kuuluis miettii vielä tällässii.. Onha siihen ny vielä runsaat 4 vuotta että pääsisin lukiosta. Mut silti nää asiat tuli mun mieleen, kun oma veli on keväällä hakemassa opiskelu paikkaa, ja äitikin puhu siitä. Joten, miksi mä oikeesti haluan tulla ''isona'' ? Oon miettiny opettajaa, onha siinä monii hyvii puolii. Mut emmä tiiä, entä jos en haluukkaa olla opettaja ? Mä en tosiaakaan oikeesti tiiä, mut onneks ei tarvikkaan tietää. 
Ja tässäku nyt linnan juhlia sivusilmällä (pukuja) katsellaan, niin mitä musta tulee aikusena ? Voiko mun vanhemmat olla musta sitten ylpeitä ? Tuleeko musta yhtä kuuluisa kuin Jenni Vartiainen ? Ei, eipä taida tulla. Aika näyttää kaiken , tulevaisuuden... Jotenki tulevaisuus on alkanu ahdistamaan. Millanen tulevaisuus mulla tulee olemaan ? Saanko ihanan miehen ja lapset, hyvän perheen ? Tulevaisuus ahdistaa just siksi, että koskaan ei voi tietää mitä tulee tapahtumaan.
Mut oon mä miettiny myös lähitulevaisuuttakin. Miten mun koulu tulee menemään ? Se tietty riippuu musta ittestä, ja mun asenteesta kouluun. Mä tiiän että se ei oo mikään maailman paras, mun täytys kyllä parantaa sitä jos haluan saada parempia numeroita. Mitä jos mä teen jonkin suuren virheen ? Mitä jos menetän ystäviä ? Mitä jos mun joku läheinen kuolee ? Nää on asioita, joille ei itse voi mitään. Elämä tuo tullessaan sen mitä tuo, ja sitä ei oikeestaan kannata miettiä etukäteen, niinkun ei sitäkään, että mitäs jos kuolenkin jo huomenna.
Entä kun läheiselle sattuu jotain, tai sulle itselles. Silloin kaikki kyselee, miksi just nyt ? Miksi just näin kävi ? Miksi just mulle kävi tää ? Miksi just mun läheinen kuoli ? Nii .. Ikuisia kysymyksiä, joihin ei kukaan tiiä vastauksia. Miksi ? Se on vaan niin. Jotkut asiat on vaan niinkuin ne ovat, eivätkä ne siitä muutu vaikka kuinka paljon kyselisi. Maailmassa on niin paljon selvittämättömiä kysymyksiä, ja sellaisina ne pysyvätkin. 

No comments:

Post a Comment

Black Heart